-
Informacje ogólne.
- Operatorem Serwisu http://centramedycznemedyceusz.pl/ jest Centra Medyczne Medyceusz.
- Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
- Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
- Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. "ciasteczka").
- Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego
-
Informacje w formularzach.
- Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.
- Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP)
- Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika.
- Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
- Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.
- Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi – w szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów będących operatorami domen internetowych (przede wszystkim Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa j.b.r – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innych podmiotów, z którymi Operator Serwisu w tym zakresie współpracuje.
-
Informacja o plikach cookies.
- Serwis korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
- określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
- Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
- Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
- W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
-
Logi serwera.
- Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
- Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
- czas nadejścia zapytania,
- czas wysłania odpowiedzi,
- nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
- informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o przeglądarce użytkownika,
- Informacje o adresie IP.
- Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
- Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
-
Udostępnienie danych.
- Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
- Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby.
- Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
-
Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
- W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:
Teleporady lekarzy POZ MEDYCEUSZ
Dotyczy lekarza pierwszego kontaktu/ lekarza rodzinnego / internisty / lekarza rodzinnego / PEDIATRY
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ZDROWIA z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej w Centrach Medycznych Medyceusz wprowadzamy poniższe zasady udzielania teleporad dla pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej
I. Każdy pacjent ma prawo do kontaktu osobistego, telefonicznego/elektronicznego z przychodnią.
- Teleporada nie jest jedyną formą udzielania świadczeń w POZ.
- Każde świadczenie zdrowotne, udzielane tak w bezpośrednim kontakcie z pacjentem jak i na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, powinno być udzielone po wcześniejszym umówieniu i rozpoznaniu potrzeby zdrowotnej pacjenta.
- Pacjent ma prawo do zgłoszenia woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym w każdym czasie.
- Teleporady udzielane są przez lekarzy poz oraz przez pielęgniarki i położne w zakresie ich kompetencji.
II. Pacjenci POZ proszeni są o kontakt telefoniczny lub e-mail z rejestracją celem umówienia terminu porady :
CMM-Bazarowa |
(42) 613-69-01 (dorośli) (42) 613-69-02 (dzieci) |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
CMM-Sporna | (42) 656-76-57 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
CMM-Limanowskiego | (42) 613-69-47 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
CMM-Syrenki | (42) 658-47-63 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
CMM-Herlinga-Grudzińskiego | (42) 613-69-55 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Termin teleporady
Można umówić też , w rejestracji POZ, osobiście lub za pośrednictwem osób trzecich.
- Pacjent (lub osoba przez niego upoważniona) podczas rejestracji ma możliwość zgłoszenia potrzeby zdrowotnej, a rolą rejestratorki medycznej jest :
- rozpoznać potrzebę zdrowotną,
- zweryfikować możliwość udzielenia świadczenia w POZ,
- wpisać świadczenie do terminarza przyjęć właściwego członka zespołu POZ,
- poinformować pacjenta, na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada.
- Termin teleporady ustalany jest wspólnie z pacjentem – w dniach i godzinach pracy POZ. W przypadkach uzasadnionych medycznie teleporada udzielana jest niezwłocznie.
III. Realizacja teleporady.
- W celu zrealizowania teleporady w wyznaczonym dniu i ustalonym przedziale czasowym osoba udzielająca teleporady dzwoni do pacjenta i udziela , po weryfikacji tożsamości pacjenta , porady przez telefon . Kontakt z pacjentem następuje na podany przez pacjenta numer telefonu .
W przypadku braku możliwości kontaktu z pacjentem pod podanym przez pacjenta numerem telefonu osoba udzielająca teleporady podejmuje co najmniej trzykrotne połączenie, w odstępie nie krótszym niż 5 minut . Po nieudanej próbie połączenia, również na numer telefonu wpisany do systemu informatycznego poradni , porada jest anulowana.
- Każdorazowo teleporada jest udzielana w warunkach gwarantujących poufność, w tym przy zapewnieniu braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzieleniem teleporady.
- Podczas teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonuje oceny stanu pacjenta (na podstawie wywiadu i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej), ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie medyczne – o czym informuje pacjenta i ustala z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym szczegóły w/w wizyty. Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
- Podczas teleporady pacjent ma możliwość uzyskania e-recepty, e-skierowania , e-zlecenia na wyroby medyczne ,e-ZLA (elektronicznego zwolnienia lekarskiego), a także skierowania na badania laboratoryjne i obrazowe .
Lekarz podaje pacjentowi telefonicznie kod do realizacji e-recepty, e-zlecenia na wyroby medyczne odpowiednio w dowolnej aptece , punkcie zaopatrzenia ortopedycznego .Wraz z kodem dostępu w aptece , punkcie zaopatrzenia ortopedycznego należy podać numer PESEL pacjenta. W przypadku e-skierowań lekarz podaje pacjentowi kod skierowania lub pacjent może odebrać w rejestracji poz wydruk papierowy skierowania. Wystawione e-skierowanie można zarejestrować osobiście lub telefonicznie u wybranego świadczeniodawcy udzielającego świadczeń w zakresie objętym skierowaniem podając 4-cyfrowy kod i PESEL.
Lekarz informuje pacjenta podczas teleporady o sposobie odbioru skierowania i realizacji zlecenia na badania dodatkowe: laboratoryjne, obrazowe .
Internetowe Konto Pacjenta
To bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, w której szybko i bezpiecznie można sprawdzić informacje o swoim zdrowiu.
Instrukcja założenia Internetowego Konta Pacjenta jest dostępna na stronie internetowej : pacjent.gov.pl
Dzięki aktywacji Internetowego Konta Pacjenta ( IKP), pacjent ma dostęp do swojej dokumentacji medycznej w tym do:
- e-recepty i e-skierowania, a także wyników badań czy wypisu ze szpitala;
- informacji o wysokości refundacji kupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń zrealizowanych w ramach NFZ (na przykład przebytego zabiegu lub badania);
- wytycznych dotyczących zaleconej dawki leków;
- informacji o zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ (dot. np. wizyty u lekarza specjalisty czy planowanego terminu rehabilitacji).
Poprzez IKP pacjent posiada możliwość złożenia e-Deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej (POZ), a także może zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.
Na Internetowym Koncie Pacjenta znajduje się też informacja o wyniku testu w kierunku zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 oraz informacja o objęciu kwarantanną lub izolacją domową.
Ważne
Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną i zalecane przez Główny Inspektorat Sanitarny ograniczenia wynikające z zagrożenia zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2 prowadzimy dla Państwa, zgodnie z powyższym standardem, porady telefoniczne lekarzy poz we wszystkich naszych placówkach. Chodzi o to, aby ułatwić Państwu kontakt z lekarzem poz a jednocześnie ,zgodnie z zaleceniami GIS ,w miarę możliwości ograniczyć do minimum konieczność Państwa wizyt w przychodniach.
- Prosimy aby nie zgłaszać się osobiście po recepty - prośbę o przepisanie leków do kontynuacji leczenia można nam zgłosić telefonicznie lub przez e-mail
- Prosimy o stosowanie się do informacji i wskazówek przekazywanych przez rejestratorki.
- Prosimy mieć przygotowaną kartkę i długopis na czas teleporady.
Co trzeba zrobić, aby wykonać badania diagnostyczne zlecone przez lekarza?
Pacjenci ze skierowaniem na badania laboratoryjne, USG, RTG:
- proszeni są o kontakt telefoniczny w celu ustalenia terminu wykonania badania USG
- Badania RTG wykonywane są w godzinach pracy pracowni RTG bez wcześniejszych zapisów.
- Pobrania materiału do badań laboratoryjnych realizowane są na bieżąco od poniedziałku do piątku w godzinach 6.30-10.00 w CMM-Bazarowa , a w pozostałych poradniach w godz. 8.00-9.00 .
Czytaj więcej:
Koronawirus - Zalecenia jak się chronić