Teleporady

Zgodnie z  ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ZDROWIA z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej w Centrach Medycznych Medyceusz wprowadzamy poniższe zasady udzielania teleporad dla pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej   

 

I. Każdy pacjent ma prawo do kontaktu osobistego, telefonicznego/elektronicznego z przychodnią.

Teleporada nie  jest  jedyną formą udzielania świadczeń w POZ.

Każde świadczenie zdrowotne, udzielane  tak w  bezpośrednim kontakcie z pacjentem jak i na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, powinno być udzielone po wcześniejszym umówieniu i rozpoznaniu potrzeby zdrowotnej pacjenta.

Pacjent ma prawo do zgłoszenia woli osobistego kontaktu  z właściwym personelem medycznym w każdym czasie.

Teleporady udzielane są przez lekarzy poz oraz przez pielęgniarki i położne w zakresie ich kompetencji.

  1. Pacjenci POZ proszeni są  o kontakt telefoniczny lub e-mail z rejestracją celem umówienia terminu porady :

 

CMM-Bazarowa

(42) 613-69-01 (dorośli)

(42) 613-69-02 (dzieci)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

CMM-Sporna (42) 656-76-57 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
CMM-Limanowskiego (42) 613-69-47 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
CMM-Syrenki (42) 658-47-63 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
CMM-Herlinga-Grudzińskiego (42) 613-69-55 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 Termin teleporady można umówić też , w rejestracji poz , osobiście lub za pośrednictwem osób trzecich . 

  1. Pacjent (lub osoba przez niego upoważniona) podczas rejestracji ma możliwość zgłoszenia potrzeby zdrowotnej, a rolą rejestratorki medycznej jest  :
    1. rozpoznać potrzebę zdrowotną,
    2. zweryfikować możliwość udzielenia świadczenia w POZ,
    3. wpisać świadczenie do terminarza przyjęć właściwego członka zespołu POZ,
    4. poinformować pacjenta, na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada.
  2. Termin teleporady ustalany jest wspólnie z pacjentem – w dniach i godzinach pracy POZ . W przypadkach uzasadnionych medycznie teleporada udzielana jest niezwłocznie.

 

III. REALIZACJA TELEPORADY.

  1. 1. W celu zrealizowania teleporady w wyznaczonym dniu i ustalonym przedziale czasowym osoba udzielająca teleporady dzwoni do pacjenta i udziela , po weryfikacji tożsamości pacjenta , porady przez telefon . Kontakt z pacjentem następuje na podany przez pacjenta numer telefonu .

W przypadku braku możliwości kontaktu z pacjentem pod podanym przez pacjenta numerem telefonu osoba udzielająca teleporady  podejmuje co najmniej trzykrotne połączenie, w odstępie nie krótszym niż 5 minut . Po nieudanej próbie połączenia, również na numer  telefonu wpisany do systemu informatycznego poradni , porada jest anulowana .

  1. Każdorazowo teleporada jest udzielana w warunkach gwarantujących poufność, w tym przy zapewnieniu braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzieleniem teleporady.
  2. Podczas teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonuje oceny stanu pacjenta (na podstawie wywiadu i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej), ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie medyczne – o czym informuje pacjenta i ustala z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym szczegóły w/w wizyty. Pacjent ma prawo  do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.

 

  1. Podczas teleporady pacjent ma możliwość uzyskania e-recepty, e-skierowania , e-zlecenia na wyroby medyczne ,e-ZLA (elektronicznego zwolnienia lekarskiego), a także skierowania na badania           laboratoryjne i obrazowe .

Lekarz podaje pacjentowi telefonicznie kod do realizacji e-recepty, e-zlecenia na wyroby medyczne odpowiednio w dowolnej aptece ,  punkcie zaopatrzenia ortopedycznego .Wraz z kodem dostępu w aptece ,  punkcie zaopatrzenia ortopedycznego należy podać numer PESEL pacjenta .W przypadku e-skierowań lekarz podaje pacjentowi kod skierowania lub pacjent może odebrać w rejestracji poz wydruk papierowy skierowania. Wystawione e-skierowanie można zarejestrować  osobiście lub telefonicznie u wybranego świadczeniodawcy udzielającego świadczeń w zakresie objętym skierowaniem  podając  4-cyfrowy kod i PESEL.

Lekarz informuje pacjenta podczas teleporady o sposobie odbioru skierowania i realizacji zlecenia na badania dodatkowe : laboratoryjne , obrazowe .

  1. Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, w której szybko i bezpiecznie można sprawdzić informacje o swoim zdrowiu.

Instrukcja założenia Internetowego Konta Pacjenta jest dostępna na stronie internetowej : pacjent.gov.pl

Dzięki aktywacji Internetowego Konta Pacjenta ( IKP), pacjent ma  dostęp do  swojej dokumentacji medycznej w tym do:

  1. e-recepty i e-skierowania, a także wyników badań czy wypisu ze szpitala;
  2. informacji o wysokości refundacji kupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń zrealizowanych w ramach NFZ (na przykład przebytego zabiegu lub badania);
  3. wytycznych dotyczących zaleconej dawki leków;
  4. informacji o zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ (dot. np. wizyty u lekarza specjalisty czy planowanego terminu rehabilitacji).

 

Poprzez IKP pacjent posiada możliwość złożenia e-Deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej (POZ), a także może zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.

Na Internetowym Koncie Pacjenta znajduje się też informacja o wyniku testu w kierunku zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 oraz informacja o objęciu kwarantanną lub izolacją domową.

Współpracujemy

 

Narodowy Fundusz Zdrowia logo

 

Proteo logo

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.