Szczepienia przeciw COVID-19

Szczepienia przeciw COVID-19: krok po kroku

 

Od połowy stycznia w Polsce rozpoczną się powszechne i bezpłatne szczepienia przeciw COVID 19.

CM Medyceusz przyłączyły się do Narodowego Programu Szczepień, będziemy je wykonywać w przychodni przy ul. Limanowskiego 47. Zaszczepimy wszystkich chętnych, niezależnie od tego czy są pacjentami CM Medyceusz, czy nie. Żeby zostać zaszczepionym wystarczy mieć e-skierowanie, następnie - w procedurze rejestracji - wybrać naszą placówkę, zgłosić się we wskazanym dniu na miejsce, wypełnić ankietę o stanie zdrowia i przejść badania kwalifikacyjne. Przedstawiamy poradnik dotyczący szczepień w CM Medyceusz.

Uwaga! Przypominamy, że osoby zaszczepione  przeciwko Covid- 19  obowiązane są przestrzegać  wszystkich zasad bezpieczeństwa wprowadzonych w związku z pandemią Covid-19 oraz  stosować  środki ochronne zgodnie z zasadą DDM ( D- Dezynfekcja , D-dystans ,M-maseczki )  .

Link do strony Ministerstwa Zdrowia. Polecamy - Jest tam wiele istotnych i aktualizowanych informacji https://www.gov.pl/web/szczepimysie.

JEŚLI JESTEŚ ZAINTERESOWANY SZCZEPIENIEM PRZECIW COVID-19 – prosimy o kontakt

 

Rejestracji można dokonać kontaktując się z poradnią POZ każdej z 5 przychodni CM Medyceusz i Kormed:

  • telefoniczne
  • poprzez SMS
  • mailowo

Prosimy podać następujące dane:

  • Imię
  • Nazwisko
  • Wiek
  • Numer telefonu

 

Telefonicznie

Infolinia: 797-009-101

Od poniedziałku do piątku. W godzinach: 8:00 - 16:00.

 

CM Medyceusz - Bazarowa 9 - Bałuty

Infolinia: 42 613-69-01

czynne w godzinach 8.00-21.00
od poniedziałku do piątku

 

CM Medyceusz - Limanowskiego 47 - Stare Bałuty

Infolinia: 42 613-69-47

czynne w godzinach 8-20
od poniedziałku do piątku

 

CM Medyceusz - Herlinga-Grudzińskiego 61 - Radogoszcz

Infolinia: 42 613-69-55

czynny w godzinach 8-18
od poniedziałku do piątku

 

CM Medyceusz - Sporna 83 - Bałuty - Doły

Infolinia: 42-656-76-57
508-265-574

czynny w godzinach 8-20
od poniedziałku do piątku

 

CM Medyceusz - Syrenki 27 - Radogoszcz

Infolinia: 42 658-47-63

czynny w godzinach 8-18
od poniedziałku do piątku

 

CM Medyceusz – partner KORMED

Infolinia: 42 717-51-97

czynny w godzinach 10-18
od poniedziałku do piątku

Poprzez SMS

Wysyłając wiadomość o treści:

"szczepienie COVID i podając Imię, Nazwisko, Wiek pacjenta"

Na numer: 797-009-101

Mailowo

Wysyłając wiadomość o treści:

"szczepienie COVID i podając Imię, Nazwisko, Wiek pacjenta"

Na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poprzez formularz

Zachęcamy do monitorowania naszej strony internetowej i naszego profilu facebook.

 

W tym miejscu znajdziecie Państwo informacje na temat dostępności szczepień, a także jak się na nie zgłosić.

Dlaczego warto się zaszczepić?

Pokonanie koronawirusa jest możliwe tylko poprzez przerwanie jego transmisji z człowieka na człowieka. Szczepionka daje nam taką możliwość. Każda osoba, która się zaszczepi, ma szansę przerwać łańcuch zakażeń. Zaszczepienie się, to nie tylko ochrona dla nas. To także ochrona naszych rodziców, dziadków, dzieci i przyjaciół.

Kiedy można zostać zaszczepionym

Zgodnie z założeniem Narodowego Programu Szczepień szczepienia przeciwko Covid-19 odbywają się etapami, tak aby ze szczepionek skorzystali najpierw narażeni na kontakt z wirusem lub najbardziej zagrożeni powikłaniami wynikającymi z zakażenia. Poszczególne etapy ogłaszane są publicznie i dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia: https://www.gov.pl/web/szczepimysie/rejestracja

Jak wyglądać będzie szczepienie?

Na szczepienie trzeba się zgłosić  punktualnie w wyznaczonym dniu i mieć ze sobą dowód osobisty lub paszport. Obowiązkowo należy mieć założoną maseczkę przykrywającą usta i nos oraz przed wejściem zdezynfekować dłonie.

Wizyta składać się będzie z czterech etapów:

      1. wypełnienie ankiety o stanie zdrowia i pobieranych lekach i oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (ale uwaga: można będzie je wcześniej, przed wizytą „ściągnąć” ze strony CM Medyceusz, lub pobrać w przychodni i przynieść już wypełnione – to znacznie usprawni i przyspieszy cały proces);
      2. wizyta u lekarza kwalifikującego do szczepienia;
      3. szczepienie;
      4. odczekanie 30 minut w poczekalni po szczepieniu;

Wizyta kwalifikująca u lekarza i szczepienie

Po wypełnieniu ankiety pacjent przejdzie kwalifikacyjne badania lekarskie. Jeśli lekarz uzna, że nie ma żadnych przeciwwskazań, pacjent podpisze zgodę na szczepienie i uda się do części pielęgniarskiej, gdzie zostanie podana mu szczepionka. Preferowanym miejscem podania jest mięsień naramienny, zwykle lewy.

Zarówno po pierwszym, jak i po drugim szczepieniu pacjent powinien odczekać 30 minut w poczekalni, by upewnić się, że nie wystąpiła u niego gwałtowna reakcja organizmu (np. wstrząs anafilaktyczny). Nie należy opuszczać poradni przed upływem wyznaczonego czasu oczekiwania.

Jak wygląda ankieta?

Ankieta jest bardzo ważna, bo jest podstawowym obok wizyty lekarskiej kryterium do szczepienia. Pełna jej nazwa: Kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby dorosłej przeciw COVID-19 (pobierz), osoby niepełnoletniej (pobierz).

Najlepiej wypełnić go spokojnie w domu i przyjść już na miejsce z wypełnionym blankietem oraz z wypełnionym oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. (pobierz)

Na jakie pytania trzeba będzie odpowiedzieć? Do części z nich zdołaliśmy już przywyknąć w trakcie pandemii, ale pojawiają się nowe, bardziej szczegółowe. Będzie też trzeba podać imię i nazwisko oraz numer PESEL lub numer paszportu. Kwestionariusz podzielono na dwie części:

 

Pytania z części pierwszej:

 

      1. Czy w ciągu ostatnich 14 dni miała Pani/miał Pan bliski kontakt lub mieszka z osobą, która uzyskała dodatni wynik testu genetycznego lub antygenowego w kierunku wirusa SARS-CoV-2 lub mieszka z osobą, która miała w tym okresie objawy COVID-19 (wymienione w pyt. 3–5)?
      2. Czy w ciągu ostatnich 14 dni miała Pani/miał Pan podwyższoną temperaturę ciała lub gorączkę?
      3. Czy w ciągu ostatnich 14 dni występował u Pani/Pana nowy, utrzymujący się kaszel lub nasilenie kaszlu przewlekłego z powodu rozpoznanej choroby przewlekłej?
      4. Czy w ciągu ostatnich 14 dni wystąpiła u Pani/Pana utrata węchu lub odczucia smaku?
      5. Czy w ciągu ostatnich 14 dni wróciła Pani/wrócił Pan z zagranicy (strefa czerwona)?
      6. Czy otrzymała Pani/otrzymał Pan jakąkolwiek szczepionkę w ciągu ostatnich 14 dni?
      7. Czy Pani/Pan czuje dzisiaj przeziębienie lub ma biegunkę, lub wymioty)?

 

BARDZO WAŻNE: Jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań będzie pozytywna, szczepienie przeciw COVID-19 powinno zostać odroczone. Najlepiej wtedy przełożyć termin szczepienia i skontaktować się ze swoim lekarzem POZ. Na szczepienie należy zgłosić się wtedy, gdy odpowiedzi na powyższe pytania będą negatywne.

 

Pytania z części drugiej:

 

      1. Czy dziś czuje się Pani/Pan chora/chory, czy występuje pogorszenie (zaostrzenie) choroby przewlekłej?
      2. Czy w przeszłości lekarz rozpoznał u Pani/Pana ciężką, uogólnioną reakcję alergiczną (wstrząs anafilaktyczny) po podaniu jakiegoś leku lub pokarmu, albo po ukąszeniu owada?
      3. Czy wystąpiła u Pani/Pana kiedykolwiek ciężka niepożądana reakcja po szczepieniu?
      4. Czy lekarz rozpoznał kiedyś u Pani/Pana uczulenie na glikol polietylenowy (PEG) lub inne substancje1?
      5. Czy choruje Pani/Pan na chorobę znacznie obniżającą odporność (nowotwór złośliwy, białaczkę, AIDS lub inne choroby układu immunologicznego)?
      6. Czy otrzymuje Pani/Pan leki osłabiające odporność (immuno¬supresyjne), np. kortyzon, prednizon lub inny kortykosteroid (deksametazon, Encortolon, Encorton, hydrokortyzon, Medrol, Metypred itp.), leki przeciw nowotworom złośliwym (cytostatyczne), leki zażywane po przeszczepieniu narządu, radioterapię (napromienianie) lub leczenie z powodu zapale¬nia stawów, nieswoistego zapalenia jelita (np. choroby Crohna) lub łuszczycy?
      7. Czy choruje Pani/Pan na hemofilię lub inne poważne zaburzenia krzepnięcia? Czy otrzymuje Pani/Pan leki przeciwkrzepliwe?
      8. (tylko dla Pań) Czy jest Pani w ciąży?
      9. (tylko dla Pań) Czy karmi Pani dziecko piersią?

Co po szczepieniu?

Po podaniu pierwszej dawki pacjent otrzyma kartę przypominającą, która zawiera datę podania szczepionki i datę drugiego szczepienia. Kartę trzeba zabrać ze sobą na drugie szczepienie.

Po podaniu drugiej dawki szczepionki system wygeneruje kod QR potwierdzający szczepienie.

Jak można otrzymać kod QR?

Poprzez:

      • pobranie elektronicznie na Internetowym Koncie Pacjenta;
      • pobranie elektronicznie w aplikacji mObywatel;
      • otrzymanie wydruku w punkcie szczepień, w którym przeprowadzono szczepienie.

Transport na szczepienia

Infolinia Urzędu Miasta Łodzi ws. szczepień przeciw COVID-19 oraz transportu mieszkańców Łodzi wieku 70+ i osób niepełnosprawnych do punktów szczepień przyjmuje zgłoszenia pod numerem: 42 272 66 44

  1. Dla kogo?

Transport do punktu szczepień przeciwko CoVID-19 przysługuje mieszkańcom Łodzi, którzy spełniają określone warunki tj.:

  • osobom niepełnosprawnym posiadającym aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N (z tytułu narządu ruchu lub neurologiczne) lub I grupę inwalidzką z tymi schorzeniami,
  • osobom powyżej 70. roku życia mającym obiektywne, niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do punktu szczepień.

Transport realizowany jest wyłącznie na terenie miasta Łodzi.

  1. Jak skorzystać?

PACJENT zamawia transport SAM  dzwoniąc na INFOLINIĘ Urzędu Miasta Łodzi:

 

42 272 66 44

 

INFOLINIA czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00.

  1. Kiedy zamawiać transport?

Do zamówienia transportu niezbędna jest informacja o wyznaczonym terminie i miejscu szczepienia.

Transport należy zamówić  nie wcześniej niż 3 tygodnie przed terminem szczepienia, ale nie później niż 3 dni przed planowanym szczepieniem.

  1. Jakie informacje będą potrzebne do zamówienia transportu?

Pacjent będzie poproszony o podanie następujących informacji:

  • Imię i Nazwisko
  • numer telefonu kontaktowego
  • adres zamieszkania - skąd jedzie na szczepienie
  • data i miejsce szczepienia
  • adres punktu szczepień

UWAGA!

Warunkiem skorzystania z przewozu jest podpisanie przez pacjenta oświadczenia potwierdzającego uprawnienia do transportu wymienione punkcie 1. niniejszej informacji. 

Prosimy pamiętać o tym, że spotkanie z lekarzem w dniu szczepienia dotyczy tylko kwalifikacji do szczepienia. Lekarz w trakcie tej wizyty nie będzie analizował innych problemów zdrowotnych pacjenta. Chodzi w tym o to, aby proces szczepień przeszedł jak najsprawniej i dzięki temu objął jak najwięcej osób.

 

O dalszych etapach i procesie realizacji szczepień będziemy informować Państwa na bieżąco

tutaj oraz na naszym profilu facebook

 

Pliki do pobrania:

Kwestionariusz szczepienia przeciw COVID-19 z oświadczeniem (dorośli)

Kwestionariusz szczepienia przeciw COVID-19 z oświadczeniem (niepełnoletni)

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych

Obowiązek informacyjny dla osób wyrażających gotowość do zaszczepienia przeciw COVID-19

Ulotka COMIRNATY

Ulotka MODERNA

Ulotka AstraZEneca

Współpracujemy

 

Narodowy Fundusz Zdrowia logo

 

Proteo logo

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.