Metoda CPAP

Metoda CPAP jest najczęściej stosowaną metodą leczenia bezdechu na świecie, ponieważ skutecznie zapobiega opadaniu ścian górnych dróg oddechowych podczas snu. Chodzi w niej o utrzymywanie dodatniego ciśnienia powietrza w tych drogach i łagodny przepływ powietrza przez gardło ułatwiający swobodne oddychanie. Aby uzyskać ten efekt wykorzystujemy najnowsze technologie i urządzenia Philips Respironics.

Najważniejsze z nich to aparaty, które automatycznie kontrolują sen pacjenta i których zadaniem jest już wytworzenie odpowiedniego, zmiennego ciśnienia oddechu, uniemożliwiającego opadanie ścian górnych dróg oddechowych, a w efekcie ustanie obturacyjnego bezdechu.

Aparaty są niewielkie. Wyglądem przypominają elektroniczne, płaskie budziki, które kładzie się w nocy obok łóżka. Aparat podłączany jest specjalną elastyczną rurką do maski nakładane przez pacjenta, poprzez którą na bieżąco regulowane jest ciśnienie oddechu śpiącego pacjenta. Maski mają przeróżną budowę. W zależności od stopnia bezdechu powietrze doprowadzane jest maskami nosowymi, donosowym i ustno-nosowymi. Właśnie poprzez rurkę i maskę pacjentowi dostarczane jest „dodatkowe” powietrze podczas snu, po to aby uniemożliwić zapadanie dróg oddechowych, nie dopuścić do chrapania i wpadania w bezdechy.

Zarówno maski jak i rurki wykonane są w taki sposób, aby w jak najniższym stopniu wpływać na jakość snu pacjenta.

 

Kontakt

Artykuły powiązane

09.10 2018

Cukrzyca. Udar. Nadciśnienie tętnicze. Zaburzenia rytmu serca. Choroby układu krążenia. Za to wszystko może być odpowiedzialny… obturacyjny bezdech senny. Szacuje się, że cierpi na niego półtora miliona Polaków. Leczy go niewielki odsetek. A od niedawna, dzięki nowatorskim metodom wykorzystującym nowoczesne technologie, już jest to możliwe.

Więcej
01.10 2018

Dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) będą mogły w październiku za darmo wykonać w Centrach Medycznych Medyceusz diagnostykę rentgenowską stawów biodrowych. W ten sposób CM Medyceusz wesprze organizowaną przez Fundację „Kolorowy Świat” Ogólnopolską Kampanię Społeczną #17milionów.

 

Więcej
28.09 2018

Idź na dłuższy spacer. Zrób to, zwłaszcza gdy przez cały tydzień siedzisz w pracy za biurkiem, a w domu przed telewizorem. Wprowadź spacery do planu swoich zajęć – spaceruj 3-4 razy w tygodniu przez minimum godzinę. Jeśli od miesięcy czy lat żyjesz „na siedząco” i zastanawiasz się, kiedy zacząć się ruszać, zrób to 30 września, w Światowy Dzień Serca.

Więcej

Współpracujemy

Narodowy Fundusz Zdrowia logo  

 

Proteo logo

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.